Istražujemo i kod kuće – Rad na daljinu skupine ‘’Delfini’’18.5.- 22.5.2020.

Istražujemo i kod kuće – Rad na daljinu skupine  ‘’Delfini’’18.5.- 22.5.2020.

Ovaj tjedan za rad kod kuće ponudili smo našoj djeci:

  • istraživačke aktivnosti- pokus,
  • aktivnost slušanja priče „ Vilenjaci i postolar”
  • likovnu aktivnost doživljaja priče ,
  • izradu didaktičke igre „ Kružić- križić”,
  • tjelesne aktivnosti.

Roditeljima smo ponudili da nam pošalju aktivnosti koje inače rade s djecom kod kuće.

Prije pokusa smo porazgovarale što pluta, a što tone:

Mama: ``Što ćemo mi s ovim pokusom pokušati otkriti?``

L.: ``Da znamo što pluta,a što ne pluta?``

Mama: ``Što misliš što će se dogoditi?``

L gleda u predmete što je prikupila i govori: ``Pluta boca jer nije teška i neće plutati autić jer je težak.''

Mama: ``Koji nam je materijal potreban?``

L.: `` Boca, lopta, bojica, autić, kamen, papirić, nešto gdje ćemo staviti vodu i voda, to je najpotrebnije.``

Tijekom pokusa L. uzima magnet i bateriju i govori:

L: ``Baterija će ja mislim uspjeti.``

Mama: ``Možeš li predvidjeti koji od predmeta se privlače, a koji ne?``

L.: ``Ja mislim da se privlači privjesak, autići, kalupi za kolače, baterija, a ne privlači čaša, kruška i kemijska.``

Mama: ``L., molim te izbroji koliko je predmeta magnet privukao?„

L: ``Pet predmeta je privukao?``

Kada je stavila deterdžent u sredinu posudice, L. je počela promatrati i govori: ``Mama, jednorog, baš je zabavno.``

Izjave tijekom pokusa

L. stavlja loptu u vodu, promatra i govori: ``Lopta pluta kao brodić.``

Mama: ``Da, a tebi?``

L.: ``Da!``

Kada je L. stavila bocu u vodu i vidjela da pluta, nasmijala se i govori: ``Znala sam! Sad ću probati autić, ja mislim da će potonuti. Sad ću uzeti kamen, on će sigurno potonuti. Mama, je li tebi ovo zabavno raditi?``

Nakon pokusa smo porazgovarale

Mama: ``Što se dogodilo kada si stavila stvari u vodu?``

L.: ``Da su počele plutati i tonuti.``

Mama:``Zašto su stvari plutale i tonule nakon što si ih stavila u vodu?``

L.: ``Stvari koje su plutale, one su bile jako lagane, a koje su tonule bile su jako teške.``

Kad je voda krenula uz papir T. rekao je:

T: ``Ovo je čudesno!``

Mama: Za pokus površinske napetosti T. je sve sam pripremio. Nije pogodio sto bi se moglo dogoditi. Pokušaji su bili da će mu prst biti crn kad ga stavi u posudu te da će mu papar doći u oči. Iznenadio se reakcijom papra na deterdžent.

Na pitanje što misli zašto se to dogodilo rekao je:

T: ‘’Zato što se papar boji deterdženta!’’

T. je na kraju rekao:

T. : “Ovi pokusi su zakon!”

T: “Ja bi pokus nazvala voda preko mosta. Aaa ovo je onaj pokus koji smo već radili kako bakterije bježe od sapuna pa treba prat ruke. Astronauti imaju boce sa kisikom jer u svemiru nema drveća. Mi dišemo kisik jer rastemo. Svima treba kisik. Vau! Kako čaša usisa vodu. Najdraži mi je pokus.”

Pripremile odgojiteljice: Jelena Pećar i Nike Sukno