Ovaj tjedan za rad kod kuće ponudili smo našoj djeci:
- istraživačke aktivnosti- pokus,
- aktivnost slušanja priče „ Vilenjaci i postolar”
- likovnu aktivnost doživljaja priče ,
- izradu didaktičke igre „ Kružić- križić”,
- tjelesne aktivnosti.
Roditeljima smo ponudili da nam pošalju aktivnosti koje inače rade s djecom kod kuće.
Prije pokusa smo porazgovarale što pluta, a što tone:
Mama: ``Što ćemo mi s ovim pokusom pokušati otkriti?``
L.: ``Da znamo što pluta,a što ne pluta?``
Mama: ``Što misliš što će se dogoditi?``
L gleda u predmete što je prikupila i govori: ``Pluta boca jer nije teška i neće plutati autić jer je težak.''
Mama: ``Koji nam je materijal potreban?``
L.: `` Boca, lopta, bojica, autić, kamen, papirić, nešto gdje ćemo staviti vodu i voda, to je najpotrebnije.``
Tijekom pokusa L. uzima magnet i bateriju i govori:
L: ``Baterija će ja mislim uspjeti.``
Mama: ``Možeš li predvidjeti koji od predmeta se privlače, a koji ne?``
L.: ``Ja mislim da se privlači privjesak, autići, kalupi za kolače, baterija, a ne privlači čaša, kruška i kemijska.``
Mama: ``L., molim te izbroji koliko je predmeta magnet privukao?„
L: ``Pet predmeta je privukao?``
Kada je stavila deterdžent u sredinu posudice, L. je počela promatrati i govori: ``Mama, jednorog, baš je zabavno.``
Izjave tijekom pokusa
L. stavlja loptu u vodu, promatra i govori: ``Lopta pluta kao brodić.``
Mama: ``Da, a tebi?``
L.: ``Da!``
Kada je L. stavila bocu u vodu i vidjela da pluta, nasmijala se i govori: ``Znala sam! Sad ću probati autić, ja mislim da će potonuti. Sad ću uzeti kamen, on će sigurno potonuti. Mama, je li tebi ovo zabavno raditi?``
Nakon pokusa smo porazgovarale
Mama: ``Što se dogodilo kada si stavila stvari u vodu?``
L.: ``Da su počele plutati i tonuti.``
Mama:``Zašto su stvari plutale i tonule nakon što si ih stavila u vodu?``
L.: ``Stvari koje su plutale, one su bile jako lagane, a koje su tonule bile su jako teške.``
Kad je voda krenula uz papir T. rekao je:
T: ``Ovo je čudesno!``
Mama: Za pokus površinske napetosti T. je sve sam pripremio. Nije pogodio sto bi se moglo dogoditi. Pokušaji su bili da će mu prst biti crn kad ga stavi u posudu te da će mu papar doći u oči. Iznenadio se reakcijom papra na deterdžent.
Na pitanje što misli zašto se to dogodilo rekao je:
T: ‘’Zato što se papar boji deterdženta!’’
T. je na kraju rekao:
T. : “Ovi pokusi su zakon!”
T: “Ja bi pokus nazvala voda preko mosta. Aaa ovo je onaj pokus koji smo već radili kako bakterije bježe od sapuna pa treba prat ruke. Astronauti imaju boce sa kisikom jer u svemiru nema drveća. Mi dišemo kisik jer rastemo. Svima treba kisik. Vau! Kako čaša usisa vodu. Najdraži mi je pokus.”
Pripremile odgojiteljice: Jelena Pećar i Nike Sukno