UTJECAJ TEHNOLOGIJE NA RAZVOJ DJETETA

UTJECAJ TEHNOLOGIJE NA RAZVOJ DJETETA

Istraživanja pokazuju kako u posljednjem desetljeću djeca imaju pristup tehnologiji te aktivno koriste tehnologiju kao neizostavan dio svoje svakodnevice već od samog rođenja. Mnogi autori upozoravaju roditelje na ograničavanje korištenja digitalnih sadržaja kod djece, jer je njihov mozak još u razvoju. Elektronički mediji kao što su pametni telefoni, digitalni asistenti, računala, satelitska navigacija i stalna povezanost s internetom „oslobađaju“ nas uobičajenih mentalnih napora te stoga postajemo sve ovisniji o tehnologiji, a naše psihičke sposobnosti slabe. Posljedice korištenja digitalne tehnologije su:

  • Problemi s vidom
  • Loša postura tijela
  • Atrofija mišića te slaba kondicija tijela
  • Nedostatak boravka na otvorenom
  • Nedostatak socijalne komunikacije
  • Teškoće pamćenje
  • Nedostatak tjelesne aktivnosti
  • Nedostatak socijalnih interakcija
  • Nedostatak stvarnog doživljaja i iskustva
  • Povećana agresivnost i vršnjačko naislje
  • Razvoj negativne slike o sebi
  • Poremećaj sna
  • Pothranjenost ili pretilost
  • Razvoj depresije

Sve većom upotrebnom digitalne tehnologije, djeca i mladi nemaju više potrebe pamtiti informacije jer znaju da ih u svakom trenutku mogu saznati zahvaljujući nekoj od internetskih tražilica. Što više vremena provode surfajući i igrajući razne igrice, djeca će imati više problema s pažnjom i koncentracijom. Osim toga, igrice mogu izazvati ovisnost. Djeca mlađa od 3 godine ne bi smijela nikako boraviti ispred ekrana, od 3-7 godina najviše pola sata dnevno, te od 7 godina najviše sat vremena dnevno uz kontrolu roditelja.

Također, pomoć pri postavljanju granica djeci o korištenju digitalnih tehnologija mogu vam pomoći softverska rješenja koja ogranićavaju vrijeme boravaka djece ispred ekrana:

ScreenLimit–  instalira  se na iOS, Android kao i na računala s Windows operativnim sustavom. Funkcionira kao sat koji odbrojava 60 minuta od početka korištenja uređaja. Sinkroniziran je na svim uređajima na koje se instalira. Primjerice, ako je dijete 45 minuta gledalo crtić na mobitelu, zatim počne gledati na tabletu, sat će se nastaviti odbrojavati, što znači je da je ostalo još 15 minuta.

YouTube Kids– aplikacija koja pomaže roditeljim da kontroliraju sadržaj koje dijete gleda na YouTube kanalima. Roditelj može izabrati sadržaje koji će djetetu biti dostupni te blokirati neželjeni sadržaj. Također, roditelji mogu ograničiti vrijeme gledanja sadržaja npr. na 30 minuta.

Dužnost roditelja je osigurati djetetu zdravo i perspektivno djetinjstvo te biti svjestan uloge koju imamo prema izgradnji tehnologije.

 

 

Za detaljnija pitanja i pomoć možete se javiti stručnoj službi vrtića:

e-mail:

Edukacijski rehabilitator: edu.rehab.vrtickonavle@gmail.com / 099 3822 623

Psiholog: psiholog.vrtickonavle@gmail.com / 099 3822 623

Pedagog: pedagog@vrticikonavle.hr / 099 3822 625

 

 

 

 

 

LITERATURA:
1. Batorowicz, B., Cherly, M.A., Pollock, A. (2012.)" Technology supporting written
productivity in children with learning disabilities: A critical review", Canadian Journal
of Occupational Therapy sv 79(4): 211-224
2. Comey B. J. (2014.) Going Dark: Are Technology, Privacy, and Public Safety on a
Collision Course?, Federal Bureau of Investigation, Washington D.C.
3. Genc, Z. (2014.) "Parents’ Perceptions about the Mobile Technology Use of Preschool
Aged Children", Procedia – Social and Behavioral Sciences sv. 146
4. Manfred Spitzer. (2018). Digitalna demencija : kako mi i naša djeca silazimo s uma.
5. Palaiologou, I. (2014.) "Children under five and digital technologies: implications for
early years pedagogy", European Early Childhood Education Research Journal sv. 24
(1)
6. Pitchford, N.J. ( 2015.) "Development of early mathematical skills with a tablet
intervention: a randomized control trial in Malawi", izvorni rad, Nottingham: School of
Psychology, University of Nottingham
7. Rončević, A. (2011). Multimediji u nastavi. Split: Redak Zagreb: Naklada Ljevak, str.
113-114