Karneval u Epidauru – mješovita skupina Svrdonice u suradnji s MZK i DV Jarun

Karneval u Epidauru – mješovita skupina Svrdonice u suradnji s MZK i DV Jarun

Mješovita skupina „Svrdonice“ iz DV Konavle u suradnji s Muzejima i galerijama Konavala  ostvarila je virtualnu suradnju sa skupinom „Tratinčica“ iz DV Jarun iz Zagreba. Povod suradnji bilo je prijateljsko dopisivanje početkom pedagoške godine. Putem pošte izmijenila su se pisma i pokloni. Društvenu igru Križić-kružić su poslale „Tratinčice“, a „Svrdonice“ su uzvratile slikovnicom „Vlaho Bukovac – djetinjstvo“. Nakon što su pročitali slikovnicu, „Tratinčice“ su željele saznati nešto više o Vlahovom životu i djelu. U razgovoru s odgojiteljicama zagrebačkog vrtića došlo se do ideje virtualne suradnje putem platforme Zoom tijekom mjeseca veljače. Cilj projekta, kojeg smo nazvali „Karneval u Epidauru“, bio je prenošenje znanja o životu i djelima Vlaha Bukovca i tradiciji karnevala u Cavtatu te upoznavanje s informacijsko- komunikacijskom tehnologijom i mogućnostima njezine primjene u različitim aktivnostima. Planirani ishodi projekta bili su da se dijete upozna s tradicijom maškaravanja u Cavtatu, sa životom i djelom poznatog slikara i umjetnika, da razvije komunikacijske i jezične vještine, da se upozna sa Zoom platformom i njezinim mogućnostima u komunikaciji s drugima te da sudjeluje u različitim oblicima izražavanja prema svojim interesima.

U razgovoru s djecom kako ćemo „Tratinčicama“ pokazati i ispričati što se sve nalazi u Kući Bukovac djeca su izjavila:

O.V.: „Mi pogledamo sve u kući i napišemo.“

A.V.: „Da kopiramo kopije nas i pošaljemo im.“

B.U.: „Uzet kameru i snimit što ima u Vlaha Bukovca i ispričamo im.“

Djeca su se složila da se sve snimi kamerom i pošalje „Tratinčicama“ preko interneta. „Svrdonice“ su se našle u ulozi vodiča kroz muzej te su na svoj način opisali prostorije i djela u kući Vlaha Bukovca. U tome im je pomogla „tete Bukovac“ kako je djeca zovu (kustos pedagog Petra K. Fox), koja je djeci na primjeren način približila umjetnikova djela. Nakon „stručnog vodstva“ muzejem djeca su izjavila:

S.Z.: „Ja sam pričala o ateljeu i o slikama u hodniku. Životinje su bile mravojed, krokodil i tigar.“

A.V.: „Govorila sam o sobi medaljona i o slici fantazija. To je slika sa glavama njegove djece. Ima on i njegova žena.“

O.V.: „Govorio sam o vratima koje je nacrtao Vlaho i o tome kako je miješao boje. I o tuti za malu djecu i gdje su se kupali i prali ruke.“

S odgojiteljicama iz DV Jarun dogovorila su se tri virtualna susreta putem Zoom platforme.  Na prvom susretu „Svrdonice“ su pokazale snimljeni video esej o muzeju, a „Tratinčice“ o novim spoznajama koje su saznali iz poklonjene slikovnice i s interneta. Nakon pogledanih filmova održala se, likovna online radionica, izrada portreta koje su pripremile odgojiteljice „Tratinčica“ i „Svrdonica“. Djeca su imala zadatak nacrtati simetriju poznatih Bukovčevih portreta.

T.V.: „Crtala sam drugi dio Vlahove slike. Svidio mi se film što smo gledali o Tratinčicama. Rekli su nam da i u Zagrebu ima kuća od Vlaha.“

Na drugom virtualnom susretu djeca su se upoznala s tradicijom maškaravanja u Cavtatu. Kustos pedagog Petra K.Fox djeci je na primjeren način opisala i kostim Dominal koji se nalazi i na Bukovčevoj slici „Karneval u Epidauru“ koja je izložena u Kneževom dvoru u Cavtatu, a trenutno je izložena u galeriji Klovićevi dvori na izložbi „ Korijeni i krila“- Vlaho Bukovac u Zagrebu, Cavtatu, Beču“.  U drugom dijelu susreta paralelno se održala likovna radionica izrade krinki koje su djeca ukrašavala raznovrsnim materijalima.

L.B.: „Tete su se danas maškarale u dominale. Svi smo gledali Vlahovu sliku kako se maškaravaju i njegovu djecu i mamu. Djeca iz Zagreba su pokazivala maske koje su napravili, a i mi njima naše. Dora i Iva su napravile maske doma i pokazale, pa smo ih mi vidjeli na platnu.“

Na zadnjem virtualnom susretu priređen je maškarani ples u kojem su pripremljene kratke glazbeno – plesne programe djeca prezentirala jedna drugima. U suradnji s roditeljima i Muzejima i galerijama Konavala organizirano je prigodno čašćenje.

S.Z.: „ Maškarala sam se u gusara. Preko kompjutera smo gledali djecu. Mi smo plesali Aram, sam, sam, a i oni su. Plesali smo patkicu (Pačji ples). Tete Marija je svirala gitaru i pjevali smo „Mali se mišić zvao Tom“, „Zašto da plačem čega da se bojim“, „Palačinke“. Iza plesa smo jeli slatkiše, grickalice, bombone i krafne i pili sok.“

O.V.: „Ja sam bio raketa. Tata i ja smo to napravili od kartona. Kao televizija je bila i vidjeli smo djecu iz Zagreba. Oni su s nama plesali „breakdance“. To se vrtiš na podu. To smo i mi radili.“

B.U.: „Ja sam bio Batman. Preko interneta smo vidjeli djecu iz Zagreba. Bili smo na maskenbalu. Zajedno smo plesali i pjevali. Oni su pjevali pjesmu Čudo. Tete Sandra se obukla u lisicu, Tete Jelena u svingu, a tete Marija je imala šešir. Zoom znači kad se neko gleda preko interneta. Dobro smo se čuli.“

Kroz različite aktivnosti djeca su se upoznala s novim načinom komuniciranja putem platforme Zoom. Surađujući međusobno u aktivnostima prezentirala su tradiciju, običaje te na taj način širila svoja znanja o životu i djelima Vlaha Bukovca i dugogodišnjoj tradiciji maškaravanja u Cavtatu. To im je pomoglo razviti osjećaj za vrijednost kreativnog izražavanja i vidjeti različitosti koje postoje u i među njima. Odgojiteljice su osvijestile važnost educiranja o načinima korištenja tehnologije i medija kako bi i na taj način podržale dječji razvoj i učenje. Kroz dijaloge s djecom pronalazile su strategije poučavanja u području jezika i pismenosti. Upoznavanje s tradicijom maškaravanja i slikom „Karneval u Epidauru“ osvijestilo je sve nas kako je poštivanje, življenje i prenošenje tradicije „putovanje kroz vrijeme unatrag“ važno za nas, ali i za širu društvenu zajednicu.

Pripremile odgojiteljice:

Jelena Kulišić

Marija Mihatović

Sandra Sturica

 

Galerija u nastavku:

slika1-scaled.jpg
slika2-scaled.jpg
slika3-scaled.jpg
slika4-scaled.jpg
slika5.jpg
slika6.jpg
slika7.jpg
slika8-scaled.jpg
slika9-scaled.jpg
slika10.jpg
slika11-scaled.jpg
slika12.jpg
slika13.jpg
slika14.jpg
slika15.jpg
slika16-scaled.jpg
slika21-scaled.jpg